Tijd voor een boek over app succes

Tijd voor een boek...!


Het eerste idee ontstond acht jaar nadat Apple de eerste versie van de appstore lanceerde. Tijdens een brainstorm in de zomer van 2016 beslisten we om een boek te gaan schrijven (bedankt Bart Roozen!). Over hoe je succesvol kunt zijn met apps. Wat je juist wél en niet moet doen. Dat marketing zeker zo belangrijk is als ontwikkeling. En dat succes echt niet vanzelf komt.

Het viel ons op dat er hele boekenkasten volgeschreven zijn over online en web. Maar een goede Nederlandse titel over app succes, die kenden we nog niet. Terwijl er ondertussen miljarden in de app industrie omgaan en we als consument de meerderheid van onze tijd spenderen met de blik op onze smartphone.

Shareforce heeft inmiddels een schat aan ervaring met het onderwerp. We bouwen sinds het vorige decennium Android en iOS apps en hebben in al die jaren veel geleerd. Het was letterlijk met vallen en opstaan. We houden er daarom ook van om zoveel mogelijk van onze kennis en avonturen te delen. Bijvoorbeeld in de vorm van congressen zoals Mobile Pioneers of onze bedrijfsblog. Alles om er voor te zorgen dat onze klanten de best mogelijke kans hebben om succesvol te zijn.

. . . . Dus nu ben ik al weer ruim een half jaar druk bezig met het schrijven van een boek. Zit ik vaak een dag ergens ondergedoken. Schrijven, schrappen, schrijven, schrappen, schrijven, schrappen. Net zolang tot het perfect is. Je leert jezelf behoorlijk kennen tijdens die vele schrijfuurtjes. En je komt er achter dat je eigenlijk maar heel erg weinig weet. Maar dat is prima, want dan valt er nog veel te leren ☺

Maar nu ik dit heb opgeschreven kan ik niet meer terug. Het gaat er echt van komen. De publicatie van hét boek over succesvol zijn met apps! Over strategie, concept, design, ontwikkeling en marketing. Met medewerking van app toppers uit de markt die meer dan bewezen hebben succesvol te zijn. Alvast dank daarvoor Allard, Ferry, Jean-Paul, Jeroen, Michiel, Mark, Sjoerd, Stijn en de vele anderen die nog volgen!  

Ik denk nu ongeveer halverwege te zijn dus waarschijnlijk heb ik nog tien dikke writerblocks te gaan voordat er licht aan het eind van de tunnel is. Alle hulp is welkom. Bijvoorbeeld in de vorm van supercreatieve boektitels, ideeën voor gave covers of tips voor een geschikte uitgever. Maar ook content en cases die zeker niet mogen ontbreken zijn nog steeds welkom. 

Wish me luck,
John Kivit
Oprichter Shareforce

 

Image