Terugblik m-commerce sessie

Image

Op 6 november organiseerde Shareforce de vierde editie van het Mobile Pioneers evenement. Het thema van deze kennissessie was mobile commerce. Dankzij sprekers van Fonq, Greetz, MeasureWorks, Rabobank en Shareforce werd het een zeer leerzame middag. De bezoekers in de Vertrekhal te Rotterdam waren enthousiast en maakten inhoudelijk kennis met een relatief nieuw vakgebied.

Samenvatting
Miljoenen Nederlanders blijken inmiddels al mobiel te shoppen. Ze ervaren daarbij nog wel een aantal drempels. Feitelijk kan gesteld worden dat consumenten verder zijn dan bedrijven. Er is nog veel werk aan de winkel voor aanbieders van diensten en producten. Het aandeel mobiele bezoekers op websites ligt inmiddels rond de 25%, terwijl het aandeel van de mobile commerce bestedingen nog slechts 11% bedraagt. Er is dus nog duidelijk sprake van een conversiedrempel. 

Een belangrijke les tijdens de middag was ook dat het niet gaat om apparaten, maar om de gebruiker. Die moet centraal gesteld worden en is daarbij vooral op zoek naar gemak en snelheid. De bezoekers keerden huiswaarts met een belangrijke boodschap in het achterhoofd. Zorg er voor dat de consument mobiel goed 'landt' bij jouw merk. Of je daarvoor nu een mobiele website of apps gebruikt is minder belangrijk. Uiteindelijk draait het allemaal om een positieve ervaring. Hiermee kan het verschil gemaakt worden. 

 

 

 

 

 

Presentaties
Ben je niet in de gelegenheid geweest om Mobile Pioneers te bezoeken of wil je nog eens lekker nagenieten? De presentaties en foto's staan inmiddels online. De gepresenteerde cases en informatie kunnen je helpen om succes te bereiken in de toekomst.

Mobile Pioneers bijwonen? 
Wil je in de toekomst Mobile Pioneers bezoeken? Volg Shareforce dan op Twitter of Facebook om op de hoogte te blijven. We zijn terug in het voorjaar van 2014. Je kunt je hieronder ook aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Image