Vergeet je app marketing niet!

Vaak wordt gedacht dat een goede app zichzelf verkoopt. Niets is echter minder waar met miljoenen apps in de stores. Verreweg de meeste apps zijn niet succesvol omdat ze er simpelweg niet in slagen om op te vallen bij het grote publiek. Onze klanten geef ik daarom altijd het advies om maximaal 50% van hun beschikbare budget te steken in app concept, design & development. De overige 50% blijft dan beschikbaar om die wonderschone app ook daadwerkelijk op de smartphones van gebruikers te krijgen.

De gemiddelde kosten om een app geïnstalleerd te krijgen bedragen op dit moment zo’n $ 1,50 en zijn stijgende in de afgelopen maanden. Dat blijkt uit ervaringscijfers van Fiksu, een bedrijf dat oplossingen biedt om merken onder de aandacht van gebruikers te krijgen. 

 

Fiksu - app marketing kosten

Het blijkt nog moeilijker om ook daadwerkelijk loyale gebruikers te verwerven. We weten natuurlijk allemaal dat zeker niet alle apps overleven op onze smartphones. Daarnaast openen consumenten per dag gemiddeld slechts 8 apps. Het is daarom niet verwonderlijk dat de kosten voor het verwerven van een loyale gebruiker volgens Fiksu op bijna $ 3,00 liggen!

Fiksu - kosten loyale gebruiker

Wil je meer tips om een succesvolle app neer te zetten? Klik dan door naar onze blogs ‘10 tips voor app succes’ en ‘appstore optimalisatie tips’. 

Image

Reactie plaatsen