Shackle scoort in toplijsten
27 Juli 2014 - John KivitHet wordt steeds moelijker om te scoren met een app. Met miljoenen apps in de appstore is het bijna onmogelijk om nog op te vallen. Zeker als het daarbij gaat om een game app, een van de meest zwaar beconcurreerde categorieën in de appstore. We zijn daarom ook blij met de eerste resultaten van Shackle. Sinds vrijdag 4 juli staat Shackle in de appstore en we scoren nu al een topranking in de categorie ‘woordspelletjes’. Erg gaaf om daarbij tussen bewezen successen als Wordfeud, Draw Something en Ruzzle te staan.
Shareforce heeft Shackle in samenwerking met partner Nieuwe Stijl ontwikkeld. Het is het ultieme woord spelletje voor iPhone, iPad en iPod. Het doel is om een zo lang mogelijk woord te vormen. Hoe langer het woord, hoe meer punten je scoort. Maar er is één belangrijke uitdaging. Jouw woord moet beginnen met de eindletter van je tegenstander.
De hoge notering van Shackle op dit moment is vooral te danken aan goede recensies op Dutchcowboys en iCulture (het vroegere iPhoneclub). Twee belangrijke platformen die je app echt een stroom aan downloads opleveren. Maar het succes is ook zeker te danken aan onze spelers van het eerste uur. We krijgen erg goede reviews (4,5 ster) en dat doet ons goed na alle energie die er in gestoken is.
Voor de introductie sloot ik een weddenschap af met mede Shackle teamleden Eric, Jochum en Ted. Over het aantal downloads na 1 maand. Ik was daarbij de pessimist. Gelukkig heb ik deze weddenschap inmiddels kansloos verloren. Proost heren. Een avondje gratis drinken in de kroeg is bij deze voor jullie.