Mobile commerce belangrijk voor adverteerders
29 Oktober 2013 - John KivitUit een onderzoek onder de top 500 adverteerders in Nederland blijkt dat het stimuleren van directe verkoop het belangrijkste doel is van mobiele adverteerders. In het verleden waren de activiteiten van adverteerders voornamelijk nog gericht op het genereren van naamsbekendheid en het stimuleren van engagement. Het genereren van bereik alleen lijkt op dit moment niet meer voldoende voor grote merkeigenaren. De tijd om daadwerkelijk inkomsten te genereren via mobiel is gekomen.
Doelstellingen adverteerders
Mobiele adverteerders noemen de volgende doelstellingen die ze met behulp van mobiele marketing proberen te behalen:
- Het stimuleren van de directe verkoop (63%)
- Engagement stimuleren (54%)
- Ondersteuning van specifieke promoties (45%)
- Genereren van naamsbekendheid (34%)
- Innovatie / onderscheiden van concurrentie (28%)
- CRM (9%)
Mobiele marketing groeit
Op dit moment zet 33% van de adverteerders één of meerdere vormen van mobiele marketing in. Maar liefst 69% van de adverteerders verwacht de komende 2 jaar het mobile marketing budget te verhogen. Adverteerders integreren mobile marketing voornamelijk binnen de online strategie. Dit blijkt omdat 66% van de adverteerders mobiel een deel laat zijn van het online budget.
M-commerce
Wilt u meer weten over mobile commerce? Op woensdag 6 november organiseert Shareforce voor de vierde keer een Mobile Pioneers kennissessie. Het thema voor de komende editie is ‘mobile commerce’. Sprekers van Fonq, Greetz, MeasureWorks, Rabobank en Shareforce delen hun kennis en vertellen over hun ervaringen. Er zijn op dit moment nog slechts 10 plaatsen vrij. Registreer snel als u er bij wilt zijn!
Bron: Mobilemarketing.nl