Mobiele marketing blijft groeien

Marketeers bij bedrijven nemen het mobiele kanaal steeds serieuzer. Dat blijkt uit de jaarlijkse ‘Grote Marketing Enquête’ van het Tijdschrift voor Marketing. Zo’n 33% van de marketeers doet op dit moment iets met mobiel en 40% verwacht er in de toekomst iets mee te gaan doen.

‘Mobile marketing is voor marketeers natuurlijk bij uitstek een tool om op veranderend consumentengedrag in te spelen, en om op die manier bestaande relaties te bevorderen’, aldus hoofdredactrice Elsbeth Eilander. Mobiele marketing blijkt op dit moment nog wel wat minder ingeburgerd dan bijvoorbeeld social media marketing. 80% van de ondervraagden geeft aan dat er binnen de eigen organisatie al aan social media marketing wordt gedaan, terwijl 14% binnen nu en twee jaar daarvoor plannen heeft.

Verder blijkt uit de jaarlijkse enquête dat de marketing budgetten fractioneel stijgen. Daarnaast blijkt dat op dit moment inmiddels 48% van de bestedingen naar digitaal gaat en 52% naar offline. Ik ben benieuwd hoe dat in uw organisatie is? Zijn mobiel en social daar al helemaal ingeburgerd en heeft digitaal ook zo’n groot aandeel?

Image

Reactie plaatsen