Chok: branded app succes
18 Maart 2013 - John KivitBranded apps kunnen succesvol zijn mits ze goed uitgevoerd worden. Coca-Cola bewijst dit met haar 'Chok!, Chok!, Chok!' concept. Ter ondersteuning van een lokale TV campagne in Hong Kong lanceerde het bedrijf een interactieve app. Iedere keer dat de TV commercial uitgezonden werd, kreeg het publiek de mogelijkheid om prijzen, korting of mobiele games te winnen. Hiervoor moest men de mobiel snel schudden om de vallende Coca-Cola doppen uit de commercial te vangen.
Chok is op dit moment het nieuwste 'slang' woord onder tieners in Hong Kong. Al na één dag bereikte de app de nummer 1 positie in de lokale app markt. Binnen een week werd de app 380.000 keer gedownload. En de app en TV commercial gingen viraal. Na een maand was de campagne 9 miljoen keer bekeken op TV, Youtube en Weibo. Gebruikers posten ook hun eigen 'Chok!' ervaring online op video websites. Chok! is een goed voorbeeld van een succesvolle interactieve TV campagne waar apps zorgen voor een nieuwe ervaring.