Apps winnen van mobiel web
09 April 2013 - John KivitAmerikaanse consumenten spenderen per dag gemiddeld 2 uur en 38 minuten op hun smartphones en tablets. Apps blijken veel meer aandacht te krijgen dan mobiele websites. 80% van de tijd brengen consumenten in apps door versus 20% op mobiele websites.
Ook binnen Shareforce zien we dat de aandacht van klanten voor apps veel groter is dan voor het mobiele web. Al lijkt de laatste tijd de aandacht voor responsive websites wel te groeien en is het een goed alternatief voor klanten die slechts budget hebben om in één platform te investeren.
De meeste tijd binnen apps gaat naar games (32%), Facebook (18%) en entertainment (8%). Opvallend is dat voor nieuws slechts 2% wordt uitgetrokken. Waarschijnlijk scannen consumenten steeds vaker alleen de koppen binnen social media.
De tijd die aan apps gespendeerd wordt, gaat naar slechts een handvol apps die daadwerkelijk iedere dag worden gebruikt. Per dag openen consumenten gemiddeld 7,9 apps. Dit aantal is wel licht stijgende, twee jaar geleden werden per dag nog 7,2 apps gebruikt.
Bron: Flurry