Mobile Pioneers - 11 april 2013


*** Dit evenement is voorbij. Registeren is niet meer mogelijk.  ***
Lees het dagverslag of bezoek een toekomstige sessie.


Mobile Pioneers is een evenement voor beslissers en marketeers uit het bedrijfsleven die snel aan de slag willen met mobiele apps.

 

Thema: scoren met apps

De appstores van Apple en Google Play bevatten inmiddels ieder zo'n 700.000 apps. Consumenten besteden gemiddeld zo'n twee uur per dag aan apps. Na verloop van tijd blijken zij echter slechts een handvol apps op dagelijkse basis te gebruiken. Hoe zorg je er voor dat je opvalt én succesvol bent in deze competitieve omgeving? Scoren met apps is het thema van deze Mobile Pioneers.

 

Programma

11 april 2013

 

13:30 - 14:00Ontvangst 
14:00 - 14:05Opening 
14:05 - 14:30

Shareforce - John Kivit (Appstores: facts, tips & tricks)

John is oprichter van Shareforce en trapt af met een presentatie die inzicht geeft in de feiten, tips en tricks voor de Apple appstore en Google Play. Het ontwikkelen van een Android, iPhone of iPad app is slechts een start. Maar hoe zorg je er voor dat deze binnen no-time populair wordt en opvalt in die enorme overvloed aan apps?

14:30 - 14:55

Uber - Niek van Leeuwen (Revolutie in vervoer)

Niek is verantwoordelijk voor de Nederlandse activiteiten van taxi app Uber. De app zorgt voor een revolutie in het persoonlijke vervoer in Amerika. Met Uber kunnen gebruikers via een app privéchauffeurs in de buurt zien en deze reserveren. Waar het bedrijf in Amerika vooral bekend staat als een taxidienst, wil Uber zich in Amsterdam alleen richten op luxe vervoermiddelen.

14:55 - 15:20

NRC Media - Ward Wijndelts (NRC Reader)

Ward is business developer bij NRC Media en was mede verantwoordelijk voor de introductie van NRC Reader. De Reader is een betaalde applicatie die speciaal is vormgegeven voor de iPad en dagelijks een selectie biedt van circa zeven uitmuntende artikelen die diepgang, interpretaties en verklaringen bij het nieuws geven. Het is een nieuwe stap op de weg naar de digitale toekomst voor de uitgever.

15:20 - 15:50Pauze 
15:50 - 16:15

ANWB - Mark de Bruin (Praktijkcase)

Mark is sinds 1998 bezig met online. In 2006 was hij de grondlegger van de 9292 app en is tegenwoordig als Strategisch Marketeer Online bij de ANWB verantwoordelijk voor een aantal innovaties op het gebied van mobile, apps & social. Hij vertelt aan de hand van een case over het proces, de organisatie, de resultaten en de verwachtingen. 

16:15 - 16:40

Nu.nl - Brechtje de Leij (Ervaringen van een marktleider)

Brechtje is senior productmanager mobile van Sanoma Media, zij vertelt over de mobiele avonturen en ervaringen van een marktleider. Nu.nl heeft de grootste mobiele- en app presence van Nederland, is marktleider voor mobiel premium adverteren en heeft door de jarenlange ervaring met mobiel uitgeven en een aantal recente redesign trajecten veel learnings te delen.

16:40 - 17:05Scoren met apps

Een interactieve sessie tussen een panel van experts en het publiek.

17:05 - 17:10Afsluiting 
17:10 - 18:30Borrel 

 

Locatie

Stadskasteel Oudaen (Couwenhovezaal)
Oudegracht 99
3511 AE Utrecht

 

Voorwaarden

Mobile Pioneers is gratis voor eindbeslissers uit het bedrijfsleven, marketeers, klanten en relaties van Shareforce. Als je binnen deze doelgroep valt ontvang je binnen 5 werkdagen na registratie bericht dat wij je op 11 april kunnen verwelkomen.

 

Mobile Pioneers

Mobile Pioneers is een evenement voor beslissers en marketeers uit het bedrijfsleven die snel aan de slag willen met mobiele apps. Een middag met veel ervaringen uit de dagelijkse praktijk, een duidelijk overzicht van de huidige markt en een blik in de veelbelovende toekomst van mobiel. Met genoeg ruimte voor interactie en het uitwisselen van ervaringen. Mobile Pioneers is bedoeld voor beslissers die op zoek zijn naar antwoorden en de juiste strategie willen uitstippelen om optimaal in te spelen op deze groeiende markt.

Zie ook vorige edities 25 september 2012 en 21 juni 2012.

 

Pioneer Days

Mobile Pioneers is een onderdeel van de Pioneers Days. Drie dagen vol kennis en inspiratie over data, merken en mobiel (9, 10 en 11 april). De Pioneers Days zijn een initiatief van Exelirent en een spinoff van het jaarcongres Marketing Pioneers.